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Auto - Seite - News ! Polycom gibt Ergebnisse für das 3. Quartal 2011 bekannt

Veröffentlicht am Freitag, dem 21. Oktober 2011 von Auto-News-247.de

Auto Infos
Freie-PM.de: Umsatzerlöse im 3. Quartal im Jahresvergleich um 23 % auf die Rekordsumme von 379 Millionen Dollar gestiegen

Hallbergmoos. - 21. Oktober 2011 - Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM), der weltweit führende Anbieter standardbasierter Unified Communications (UC)-Lösungen, hat heute die Ergebnisse des zum 30. September 2011 abgeschlossenen dritten Quartals vorgelegt.

Der Konzernumsatz im dritten Quartal 2011 belief sich auf die Rekordsumme von 379 Millionen US Dollar, im Vergleich zu 308 Millionen US Dollar im dritten Quartal 2010. Für das dritte Quartal 2011 wurde ein Überschuss nach GAAP von 24 Millionen Dollar oder verwässert von 13 Cent je Aktie erzielt, verglichen mit 17 Millionen Dollar oder verwässert 10 Cent je Aktie für den Vergleichszeitraum des Vorjahres. Der Non-GAAP-Überschuss für das dritte Quartal 2011 belief sich auf 48 Millionen Dollar oder verwässert auf 26 Cent je Aktie. Dem steht ein Non-GAAP-Überschuss in Höhe von 34 Millionen Dollar oder verwässert von 19 Cent je Aktie aus dem dritten Quartal 2010 gegenüber. In dieser Pressemeldung wurden die Aktien und Angaben pro Aktie für alle Zeiträume angepasst, um den Aktiensplit von zwei-zu-eins widerzuspiegeln, der am 1. Juli 2011 in Kraft trat.

Diese Abstimmung zwischen dem Überschuss nach GAAP und dem Non-GAAP-Überschuss kann den Tabellen am Ende dieser Pressemitteilung entnommen werden.

Der Konzernumsatz für das dritte Quartal 2011 verteilte sich wie folgt auf die geographischen Regionen:
* 52 % oder 197 Millionen Dollar in Nord- und Südamerika, ein Wachstum von 16 % gegenüber dem Vorjahr;
* 24 % oder 92 Millionen Dollar in EMEA (Europa, dem Nahen Osten und Afrika), ein Wachstum von 23 % gegenüber dem Vorjahr; und
* 24 % oder 90 Millionen Dollar im asiatisch-pazifischen Raum, ein Wachstum von 41 % gegenüber dem Vorjahr.

Die vollständige englische Pressemitteilung finden Sie unten im Text.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Polycom Reports Third Quarter 2011 Earnings

Q3 Revenue Growth of 23 Percent Year-over-Year to a Record $379 Million

PLEASANTON, Calif. - Oct. 19, 2011 - Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM), the global leader in standards-based unified communications (UC), today reported its earnings for the third quarter ended September 30, 2011.

Third quarter 2011 consolidated net revenues were a record $379 million, compared to $308 million for the third quarter of 2010. GAAP net income for the third quarter of 2011 was $24 million, or 13 cents per diluted share, compared to $17 million, or 10 cents per diluted share, for the same period last year. Non-GAAP net income for the third quarter of 2011 was $48 million, or 26 cents per diluted share, compared to non-GAAP net income of $34 million, or 19 cents per diluted share, for the third quarter of 2010. Note that the share and per share data for all periods presented in this release have been adjusted to reflect the two-for-one stock split that was effective July 1, 2011.

The reconciliation between GAAP net income and non-GAAP net income is provided in the tables at the end of this release.

On a geographic basis, consolidated net revenues for the third quarter of 2011 were comprised of:
* 52 percent Americas, or $197 million, an increase of 16 percent year-over-year;
* 24 percent Europe, Middle East, and Africa, or $92 million, an increase of 23 percent year-over-year; and
* 24 percent Asia Pacific, or $90 million, an increase of 41 percent year-over-year.

"Polycom has clearly emerged as the premier UC provider that delivers customers a seamless and secure video collaboration solution from immersive telepresence to the desktop to the world"s leading mobile devices," said Andrew Miller, Polycom president and CEO. "Leveraging the Polycom RealPresence? Platform, we believe that we are best positioned to capture the network effect of video communications being driven by the demand for real-time collaboration in the workplace and social networks. Our powerful software-based cloud and mobility strategy is beginning to take shape as evidenced by our recent partnership and acquisition announcements."

"Polycom generated significant Q3 revenue growth in the emerging geographies and the US Federal market," said Michael Kourey, Polycom"s executive vice president, finance and administration, and CFO. "In addition, our acquisition of HP"s visual collaboration solution is already performing well, securing new, large customers in Q3 for Polycom"s leading full UC portfolio. Although partially offset by lower year-over-year revenue growth in the enterprise customer segment, Polycom generated solid operating results, including a 37% increase in net income year-over-year. Net of the strategic acquisitions and stock repurchases in the period, Polycom exited Q3 with $540 million in cash and investments and no debt."

Q3 2011 Business Highlights
- Strong revenue growth in emerging geographies-up over 50 percent year-over-year
- Key certifications and momentum with US Federal sector, growing bookings nearly 40 percent year-over-year
- Polycom Open Collaboration Network? partners generated approximately 26 percent of revenues
- Completed HP Visual Collaboration acquisition with excellent initial results
- Unveiled cloud-based software strategy, bringing secure HD video collaboration to the broadest range of business, video, mobile, and social networking applications
- Announced partnership with Jive Software to integrate Polycom HD video into Jive"s social business platform

Earnings Call Details
Polycom will hold a conference call today, Oct. 19, 2011, at 5 p.m. EDT/2 p.m. PDT to discuss its third quarter earnings. You may participate by viewing the webcast at www.polycom.com/investors or, for callers in the US and Canada, by calling 800.897.4662; and for callers outside of the US and Canada, by calling 212.231.2915. The pass code for the call is "Polycom." A replay of the call will also be available at www.polycom.com or, for callers in the US and Canada, at 800.633.8284; and for callers outside of the US and Canada, at 402.977.9140. The access number for the replay is 21540950. A replay of the call will be available on www.polycom.com for approximately 12 months.

Forward Looking Statements
This release contains forward-looking statements within the meaning of the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 regarding future events, future demand for our products, and the future performance of the Company, including statements regarding Polycom as being best positioned to capture the network effect of video communications and the drivers for such demand. These forward-looking statements are subject to risks and uncertainties that may cause actual results to differ materially, including the impact of competition on our product sales and for our customers and partners; the impact of increased competition due to consolidation in our industry or competition from companies that are larger or that have greater resources than we do; potential fluctuations in results and future growth rates; risks associated with general economic conditions and external market factors; the market acceptance of Polycom"s products and changing market demands, including demands for differing technologies or product and services offerings; our ability to successfully integrate our acquisitions into our business; possible delays in the development, availability and shipment of new products; increasing costs and differing uses of capital; changes in key personnel that may cause disruption to the business; any disruptive impact to the Company that may result from new executive hires; the impact of restructuring actions; and the impact of global conflicts that may adversely impact our business. Many of these risks and uncertainties are discussed in the Company"s Quarterly Report on Form 10-Q for the quarter ended June 30, 2011, and in other reports filed by Polycom with the SEC. Polycom disclaims any intent or obligations to update these forward-looking statements.

Polycom reserves the right to modify future product plans at any time. Products and/or related specifications referenced in this press release are not guaranteed and will be delivered on a when and if available basis.

GAAP to non-GAAP Reconciliation
To supplement our consolidated financial statements presented on a GAAP basis, Polycom uses non-GAAP measures of operating results, net income and income per share, which are adjusted to exclude certain costs, expenses, gains, and losses we believe appropriate to enhance an overall understanding of our past financial performance and also our prospects for the future. These adjustments to our current period GAAP results are made with the intent of providing both management and investors a more complete understanding of Polycom's underlying operational results and trends, and our marketplace performance. For example, the non-GAAP results are an indication of our baseline performance before gains, losses, or other charges that are considered by management to be outside of our core operating results. In addition, these adjusted non-GAAP results are among the primary indicators management uses as a basis for our planning and forecasting of future periods. The presentation of this additional information is not meant to be considered in isolation or as a substitute for net income or diluted net income per share prepared in accordance with generally accepted accounting principles in the United States.

About Polycom
Polycom is the global leader in standards-based unified communications (UC) solutions for telepresence, video, and voice, powered by the Polycom RealPresence platform. The RealPresence platform interoperates with the broadest range of business, mobile and social applications and devices. More than 400,000 organizations trust Polycom solutions to collaborate and meet face to face from any location for more productive and effective engagement with colleagues, partners, customers and prospects. Polycom, together with its broad partner ecosystem, provides customers with the best TCO, scalability, and security - on-premises, hosted or cloud delivered. Visit www.polycom.com or connect with Polycom on Twitter, Facebook, and LinkedIn.

1 2011 Polycom, Inc. All rights reserved. POLYCOM®, the Polycom "Triangles" logo and the names and marks associated with Polycom"s products are trademarks and/or service marks of Polycom, Inc. and are registered and/or common law marks in the United States and various other countries. All other trademarks are property of their respective owners.

Über Polycom
Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM) ist der weltweit führender Anbieter im Bereich standardbasierter Unified-Communications-Lösungen für Telepresence, Video und Sprache basierend auf der Polycom RealPresence Plattform. Die RealPresence Plattform interagiert mit der breitesten Auswahl an Business-, Mobile- und Social-Applikationen und -Geräten. Über 400.000 Organisationen vertrauen auf die Lösungen von Polycom, um mit Kollegen, Partnern, bestehenden und zukünftigen Kunden von Angesicht-zu-Angesicht zusammenzuarbeiten, und das von jedem Standort für ein produktiveres und effektiveres Engagement. Polycom bietet Kunden, zusammen mit seinem breiten Partner-Ökosystem, mit dem besten TCO, der besten Skalierbarkeit und Sicherheit; vor Ort, gehostet oder als Cloud Service.

Weitere Informationen zum Unternehmen erhalten Sie unter www.polycom.de sowie über Twitter, Facebook, und LinkedIn.

This release contains forward-looking statements within the meaning of the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995, including statements regarding Polycom"s goal to make video collaboration ubiquitous, the ViVu transaction as accelerating Polycom"s ability to embed HD video into web-based apps through an OEM model and the future adoption of Polycom HD video collaboration solutions, the impact of the ViVu acquisition as being a key enabler for Polycom to continue to provide the highest quality and scalable video collaboration solutions across the broadest range of applications, ViVu"s video collaboration technology as continuing to thrive and grow in the future as a part of Polycom, Polycom"s plans to leverage ViVu technology to accelerate embedding video collaboration into social business applicationsand the transaction as being neutral to future earnings. These forward-looking statements are subject to risks and uncertainties that may cause actual results to differ materially, including risks related to Polycom"s ability to (1) successfully integrate ViVu, its products, technologies and employees into Polycom and achieve expected synergies, (2) compete successfully in this highly competitive and rapidly changing marketplace, (3) retain key ViVu employees and (4) other factors affecting the operation of the respective businesses, as well as those risks and uncertainties included under the caption "Risk Factors" in Polycom"s Quarterly Report on Form 10-Q for the quarter ended June 30, 2011, and in other reports filed by Polycom with the SEC. Polycom disclaims any intent or obligations to update these forward-looking statements.

2011 Polycom, Inc. All rights reserved. POLYCOM®, the Polycom "Triangles" logo, ViVu, and the names and marks associated with Polycom's products are trademarks and/or service marks of Polycom, Inc. and are registered and/or common law marks in the United States and various other countries. All other trademarks are property of their respective owners.
Polycom (Germany) GmbH
Sarah Brambley
Am Söldnermoos 17
85399 Hallbergmoos
+49 89 41 77 61-14

http://www.polycom.com

Pressekontakt:
Lucy Turpin Communications GmbH
Eva Hildebrandt
Prinzregentenstraße 79
81675 München
polycom@lucyturpin.com
+49 89 41 77 61-14
http://www.lucyturpin.com

(Weitere interessante News & Infos @ Hildebrandt-in-Berlin.de.)

Veröffentlicht von >> PR-Gateway << auf http://www.freie-pressemitteilungen.de


Umsatzerlöse im 3. Quartal im Jahresvergleich um 23 % auf die Rekordsumme von 379 Millionen Dollar gestiegen

Hallbergmoos. - 21. Oktober 2011 - Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM), der weltweit führende Anbieter standardbasierter Unified Communications (UC)-Lösungen, hat heute die Ergebnisse des zum 30. September 2011 abgeschlossenen dritten Quartals vorgelegt.

Der Konzernumsatz im dritten Quartal 2011 belief sich auf die Rekordsumme von 379 Millionen US Dollar, im Vergleich zu 308 Millionen US Dollar im dritten Quartal 2010. Für das dritte Quartal 2011 wurde ein Überschuss nach GAAP von 24 Millionen Dollar oder verwässert von 13 Cent je Aktie erzielt, verglichen mit 17 Millionen Dollar oder verwässert 10 Cent je Aktie für den Vergleichszeitraum des Vorjahres. Der Non-GAAP-Überschuss für das dritte Quartal 2011 belief sich auf 48 Millionen Dollar oder verwässert auf 26 Cent je Aktie. Dem steht ein Non-GAAP-Überschuss in Höhe von 34 Millionen Dollar oder verwässert von 19 Cent je Aktie aus dem dritten Quartal 2010 gegenüber. In dieser Pressemeldung wurden die Aktien und Angaben pro Aktie für alle Zeiträume angepasst, um den Aktiensplit von zwei-zu-eins widerzuspiegeln, der am 1. Juli 2011 in Kraft trat.

Diese Abstimmung zwischen dem Überschuss nach GAAP und dem Non-GAAP-Überschuss kann den Tabellen am Ende dieser Pressemitteilung entnommen werden.

Der Konzernumsatz für das dritte Quartal 2011 verteilte sich wie folgt auf die geographischen Regionen:
* 52 % oder 197 Millionen Dollar in Nord- und Südamerika, ein Wachstum von 16 % gegenüber dem Vorjahr;
* 24 % oder 92 Millionen Dollar in EMEA (Europa, dem Nahen Osten und Afrika), ein Wachstum von 23 % gegenüber dem Vorjahr; und
* 24 % oder 90 Millionen Dollar im asiatisch-pazifischen Raum, ein Wachstum von 41 % gegenüber dem Vorjahr.

Die vollständige englische Pressemitteilung finden Sie unten im Text.

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Polycom Reports Third Quarter 2011 Earnings

Q3 Revenue Growth of 23 Percent Year-over-Year to a Record $379 Million

PLEASANTON, Calif. - Oct. 19, 2011 - Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM), the global leader in standards-based unified communications (UC), today reported its earnings for the third quarter ended September 30, 2011.

Third quarter 2011 consolidated net revenues were a record $379 million, compared to $308 million for the third quarter of 2010. GAAP net income for the third quarter of 2011 was $24 million, or 13 cents per diluted share, compared to $17 million, or 10 cents per diluted share, for the same period last year. Non-GAAP net income for the third quarter of 2011 was $48 million, or 26 cents per diluted share, compared to non-GAAP net income of $34 million, or 19 cents per diluted share, for the third quarter of 2010. Note that the share and per share data for all periods presented in this release have been adjusted to reflect the two-for-one stock split that was effective July 1, 2011.

The reconciliation between GAAP net income and non-GAAP net income is provided in the tables at the end of this release.

On a geographic basis, consolidated net revenues for the third quarter of 2011 were comprised of:
* 52 percent Americas, or $197 million, an increase of 16 percent year-over-year;
* 24 percent Europe, Middle East, and Africa, or $92 million, an increase of 23 percent year-over-year; and
* 24 percent Asia Pacific, or $90 million, an increase of 41 percent year-over-year.

"Polycom has clearly emerged as the premier UC provider that delivers customers a seamless and secure video collaboration solution from immersive telepresence to the desktop to the world"s leading mobile devices," said Andrew Miller, Polycom president and CEO. "Leveraging the Polycom RealPresence? Platform, we believe that we are best positioned to capture the network effect of video communications being driven by the demand for real-time collaboration in the workplace and social networks. Our powerful software-based cloud and mobility strategy is beginning to take shape as evidenced by our recent partnership and acquisition announcements."

"Polycom generated significant Q3 revenue growth in the emerging geographies and the US Federal market," said Michael Kourey, Polycom"s executive vice president, finance and administration, and CFO. "In addition, our acquisition of HP"s visual collaboration solution is already performing well, securing new, large customers in Q3 for Polycom"s leading full UC portfolio. Although partially offset by lower year-over-year revenue growth in the enterprise customer segment, Polycom generated solid operating results, including a 37% increase in net income year-over-year. Net of the strategic acquisitions and stock repurchases in the period, Polycom exited Q3 with $540 million in cash and investments and no debt."

Q3 2011 Business Highlights
- Strong revenue growth in emerging geographies-up over 50 percent year-over-year
- Key certifications and momentum with US Federal sector, growing bookings nearly 40 percent year-over-year
- Polycom Open Collaboration Network? partners generated approximately 26 percent of revenues
- Completed HP Visual Collaboration acquisition with excellent initial results
- Unveiled cloud-based software strategy, bringing secure HD video collaboration to the broadest range of business, video, mobile, and social networking applications
- Announced partnership with Jive Software to integrate Polycom HD video into Jive"s social business platform

Earnings Call Details
Polycom will hold a conference call today, Oct. 19, 2011, at 5 p.m. EDT/2 p.m. PDT to discuss its third quarter earnings. You may participate by viewing the webcast at www.polycom.com/investors or, for callers in the US and Canada, by calling 800.897.4662; and for callers outside of the US and Canada, by calling 212.231.2915. The pass code for the call is "Polycom." A replay of the call will also be available at www.polycom.com or, for callers in the US and Canada, at 800.633.8284; and for callers outside of the US and Canada, at 402.977.9140. The access number for the replay is 21540950. A replay of the call will be available on www.polycom.com for approximately 12 months.

Forward Looking Statements
This release contains forward-looking statements within the meaning of the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 regarding future events, future demand for our products, and the future performance of the Company, including statements regarding Polycom as being best positioned to capture the network effect of video communications and the drivers for such demand. These forward-looking statements are subject to risks and uncertainties that may cause actual results to differ materially, including the impact of competition on our product sales and for our customers and partners; the impact of increased competition due to consolidation in our industry or competition from companies that are larger or that have greater resources than we do; potential fluctuations in results and future growth rates; risks associated with general economic conditions and external market factors; the market acceptance of Polycom"s products and changing market demands, including demands for differing technologies or product and services offerings; our ability to successfully integrate our acquisitions into our business; possible delays in the development, availability and shipment of new products; increasing costs and differing uses of capital; changes in key personnel that may cause disruption to the business; any disruptive impact to the Company that may result from new executive hires; the impact of restructuring actions; and the impact of global conflicts that may adversely impact our business. Many of these risks and uncertainties are discussed in the Company"s Quarterly Report on Form 10-Q for the quarter ended June 30, 2011, and in other reports filed by Polycom with the SEC. Polycom disclaims any intent or obligations to update these forward-looking statements.

Polycom reserves the right to modify future product plans at any time. Products and/or related specifications referenced in this press release are not guaranteed and will be delivered on a when and if available basis.

GAAP to non-GAAP Reconciliation
To supplement our consolidated financial statements presented on a GAAP basis, Polycom uses non-GAAP measures of operating results, net income and income per share, which are adjusted to exclude certain costs, expenses, gains, and losses we believe appropriate to enhance an overall understanding of our past financial performance and also our prospects for the future. These adjustments to our current period GAAP results are made with the intent of providing both management and investors a more complete understanding of Polycom's underlying operational results and trends, and our marketplace performance. For example, the non-GAAP results are an indication of our baseline performance before gains, losses, or other charges that are considered by management to be outside of our core operating results. In addition, these adjusted non-GAAP results are among the primary indicators management uses as a basis for our planning and forecasting of future periods. The presentation of this additional information is not meant to be considered in isolation or as a substitute for net income or diluted net income per share prepared in accordance with generally accepted accounting principles in the United States.

About Polycom
Polycom is the global leader in standards-based unified communications (UC) solutions for telepresence, video, and voice, powered by the Polycom RealPresence platform. The RealPresence platform interoperates with the broadest range of business, mobile and social applications and devices. More than 400,000 organizations trust Polycom solutions to collaborate and meet face to face from any location for more productive and effective engagement with colleagues, partners, customers and prospects. Polycom, together with its broad partner ecosystem, provides customers with the best TCO, scalability, and security - on-premises, hosted or cloud delivered. Visit www.polycom.com or connect with Polycom on Twitter, Facebook, and LinkedIn.

1 2011 Polycom, Inc. All rights reserved. POLYCOM®, the Polycom "Triangles" logo and the names and marks associated with Polycom"s products are trademarks and/or service marks of Polycom, Inc. and are registered and/or common law marks in the United States and various other countries. All other trademarks are property of their respective owners.

Über Polycom
Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM) ist der weltweit führender Anbieter im Bereich standardbasierter Unified-Communications-Lösungen für Telepresence, Video und Sprache basierend auf der Polycom RealPresence Plattform. Die RealPresence Plattform interagiert mit der breitesten Auswahl an Business-, Mobile- und Social-Applikationen und -Geräten. Über 400.000 Organisationen vertrauen auf die Lösungen von Polycom, um mit Kollegen, Partnern, bestehenden und zukünftigen Kunden von Angesicht-zu-Angesicht zusammenzuarbeiten, und das von jedem Standort für ein produktiveres und effektiveres Engagement. Polycom bietet Kunden, zusammen mit seinem breiten Partner-Ökosystem, mit dem besten TCO, der besten Skalierbarkeit und Sicherheit; vor Ort, gehostet oder als Cloud Service.

Weitere Informationen zum Unternehmen erhalten Sie unter www.polycom.de sowie über Twitter, Facebook, und LinkedIn.

This release contains forward-looking statements within the meaning of the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995, including statements regarding Polycom"s goal to make video collaboration ubiquitous, the ViVu transaction as accelerating Polycom"s ability to embed HD video into web-based apps through an OEM model and the future adoption of Polycom HD video collaboration solutions, the impact of the ViVu acquisition as being a key enabler for Polycom to continue to provide the highest quality and scalable video collaboration solutions across the broadest range of applications, ViVu"s video collaboration technology as continuing to thrive and grow in the future as a part of Polycom, Polycom"s plans to leverage ViVu technology to accelerate embedding video collaboration into social business applicationsand the transaction as being neutral to future earnings. These forward-looking statements are subject to risks and uncertainties that may cause actual results to differ materially, including risks related to Polycom"s ability to (1) successfully integrate ViVu, its products, technologies and employees into Polycom and achieve expected synergies, (2) compete successfully in this highly competitive and rapidly changing marketplace, (3) retain key ViVu employees and (4) other factors affecting the operation of the respective businesses, as well as those risks and uncertainties included under the caption "Risk Factors" in Polycom"s Quarterly Report on Form 10-Q for the quarter ended June 30, 2011, and in other reports filed by Polycom with the SEC. Polycom disclaims any intent or obligations to update these forward-looking statements.

2011 Polycom, Inc. All rights reserved. POLYCOM®, the Polycom "Triangles" logo, ViVu, and the names and marks associated with Polycom's products are trademarks and/or service marks of Polycom, Inc. and are registered and/or common law marks in the United States and various other countries. All other trademarks are property of their respective owners.
Polycom (Germany) GmbH
Sarah Brambley
Am Söldnermoos 17
85399 Hallbergmoos
+49 89 41 77 61-14

http://www.polycom.com

Pressekontakt:
Lucy Turpin Communications GmbH
Eva Hildebrandt
Prinzregentenstraße 79
81675 München
polycom@lucyturpin.com
+49 89 41 77 61-14
http://www.lucyturpin.com

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 Podcasting
Podcasting bezeichnet das Produzieren und Anbieten von Mediendateien (Audio oder Video) über das Internet. Das Kofferwort setzt sich aus den beiden Wörtern iPod und Broadcasting zusammen. Ein einzelner Podcast (deutsch: ein Hörstück, genauer Hördatei oder Bewegtbilddatei) ist somit eine Serie von Medienbeiträgen (Episoden), die über einen Feed (meistens RSS) automatisch bezogen werden können. Man kann Podcasts als Radio- oder Fernsehsendungen auffassen, die sich unabhängig von Sendezeiten kon ...

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 Bremsbeläge für VW Polo 9N (Istre, 19.01.2016)

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  Hey, ich verstehe deine Unsicherheit! Die Prognose für den MSCI World hängt von vielen Faktoren ab, wie z.B. der globalen Wirtschaftslage, politischen Ereignissen und Marktstimmungen. Aktuell gibt e ... (gernix, 01.12.2023)

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  Fährt irgend ein Minister/in als Dienstwagen ein Elektroauto? Fährt Frau Merkel ein Elektroauto? Oder die Grünenpolitikerin Frau Claudia Roth, die in jeder Fernsehshow dabei ist und überall ihre ... (Godfrid, 31.01.2019)

  Ich hatte da mal einen Artikel im Reportermagazin Stern gelesen. Ist allerdings schon eine Weile her. Ich vermute mal, die werden mit ihren Ideen im Ausland erfolgreicher sein als in Deutschlan ... (Otto76, 11.10.2018)

  VW-Chef Herbert Diess hat angeordnet das seine Manager E-Autos als Dienstwagen fahren sollen. Ob das seinen Beliebtheitswert bei denen erhöht wage ich zu bezweifeln. Andererseits wäre das eine V ... (Ortwin59, 08.09.2018)

  Es wird keine Elektroautozeit geben. Jedenfalls für uns und unsere Kinder nicht. Wenn es denn so zukunftsweisend und toll wäre, warum fahren dann unsere Politiker keine E-Autos als Dienstwagen? ... (DaveD, 23.08.2018)

  Und unsere Politiker, vor allem die die von absolut Nichts eine Ahnung haben, preisen immer Tesla als das erstrebenswerte Vorbild. Aber nach neusten Meldung hat Tesla in wiederholter Folge auch i ... (Aaron1, 03.05.2018)

  Wer denkt denn wirklich, dass deutsche Politiker irgend etwas von dem verstehen worüber sie so den lieben langen Tag labern? Z.B. in Sachen Elektroauto denken manche von denen tatsächlich so ein ... (DaveD, 05.11.2017)


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 Handwaschpaste von DM So gut wie DIY ist, man spart Geld, lernt etwas dazu und grübelt dann wieder, wie kriege ich jetzt bloß die Hände wieder sauber? Da gibt es doch bei DM diese Herrenserie SEINZ u ... (Gisbert Strauss, 21.4.2021)

 Interieur Essentials Autopflege In manchen Autos sieht es manchmal aus als würden Tiere darin leben (und es riecht auch so), die man noch nie an der Erdoberfläche gesehen hat. Na jedenfalls bekam ich zum Gebur ... (Jonathan Heine, 24.3.2021)

 Autopflege von Meguiar’s Man hat es oft im Fernsehen gesehen und geschmunzelt, denn was dort gezeigt wurde schien eigentlich ein Ding der Unmöglichkeit. Und dann war diese Werbekarte für ein kostenloses P ... (Rusty Berger, 23.2.2021)

 Fusselroller Profissimo von DM Ich hätte nie gedacht, dass bei so einem Produkt die Qualität so unterschiedlich sein kann. Ob das die von den anderen Drogeriemarktketten, alles für 1€ oder McGeiz ist. ... (Patricia Fornegg, 29.12.2019)

 Duschkabinenspray von Putzmeister Es hat eine Weile gedauert bis ich bei Putzmeister gelandet bin. Entweder waren die Badreiniger schweineteuer oder haben es nicht gebracht. Also ich meine die gewünschte Wirkung.< ... (Heike Zeller, 26.12.2019)

 Rindfleisch im eigenen Saft von Gut Drei Eichen Als junger Bengel war ich ein großer Fan von Corned Beef, das hat sich aber mit der Zeit gelegt. Aber wenn es so Rind oder Pute im eigenen Saft gibt muss ich doch hin und wieder zulange ... (DaveD, 07.12.2018)

 WC Powerschaum von Clinär Ich bin ja mehr so der Essigreiniger-Nutzer in Sachen Bad und Toilette. Aber bei meinem Discounter um die Ecke ist gerade Ausverkauf und da kostete ein 500 ml Dose von dem Zeugs 1 ... (Mantu Gerlach, 12.11.2018)

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 Volkswagen ID.2: Mektec Europa wird Lieferant für Batteriezellverdrahtung in der vollelektrischen Kompaktklasse (PR-Gateway, 21.03.2024)


Volkswagen hat sich für Mektec als Lieferant für die Zellenverdrahtung innerhalb der Antriebsbatterie des ID.2 entschieden. Diese Verdrahtung basiert auf einer ungefähr 0,1 Millimeter dünnen und nur wenige Gramm leichten flexiblen Leiterplatte. Diese ermöglicht Spannungs- sowie Temperaturüberwachung der einzelnen Batteriezellen. Die Lösung von Mektec besticht durch einen ressourcenschonenden und cleveren Materialmix: Die Leiterplattenmaterialien Polyethylenterephthalat und Polyimid w ...

 Julia Neigel & Cosmo Klein präsentiert von der 1st Class Session (PR-Gateway, 21.03.2024)
1st Class Session presents: Julia Neigel & Cosmo Klein am Samstag 27.04.2024 in Neu Wulmstorf im Blue Star - Die Abschiedssession

1st Class Session mit Julia Neigel und Cosmo Klein - Die Abschiedssession von Neu Wulmstorf



Vor 10 Jahren am 16.04.2014 hat die erste 1st Class Session, mit Kim Sanders und Tony Potts, in Neu Wulmstorf stattgefunden. 10 Jahre geladene Energie und Emotionen auf hohem Niveau. Voller Dankbarkeit an die vielen treuen Fans, unsere Unterstützer ...

 Innovative Verbindungen: neue Ceresana-Studie zum Weltmarkt für Klebstoffe (Ceresana, 26.02.2024)
Fest und sicher für die Ewigkeit, elastisch, hitzefest oder rückstandsfrei entfernbar? Klebstoffe werden für die unterschiedlichsten Anwendungen maßgeschneidert: Es gibt bereits mehr als 250.000 unterschiedliche Klebstoff-Formulierungen, und es werden ständig mehr. Die meist unsichtbaren Helfer sorgen nicht nur für Haftung und Verbindung, sie bieten auch zum Beispiel Wärme- und Schalldämmung, Schutz gegen Feuchtigkeit, elektrische Leitfähigkeit, Schädlingsbekämpfung oder andere innovative Funkti ...

 Wachstum auf Wasserbasis: neue Ceresana-Studie zum Weltmarkt für Farben und Lacke (Ceresana, 20.02.2024)
Die Turbulenzen der Corona-Zeit sind fürs Erste vorbei: Der Weltmarkt für Farben und Lacke hat sich wieder stabilisiert – das zeigt die neuste, bereits sechste Studie von Ceresana zu diesen Beschichtungen. Im Pandemie-Jahr 2020 war die weltweite Nachfrage nach Farben und Lacke auf insgesamt 41,8 Millionen Tonnen zurückgegangen, vor allem wegen des Einbruchs der Fahrzeugindustrie. Darauf folgte eine starke Gegenbewegung. Jetzt hat sich das Wachstum wieder bei niedrigeren Zahlen eingependelt: Im J ...

 Profitable Polymere: Ceresana erwartet wachsenden Weltmarkt für Kunststoffrohre (Ceresana, 06.12.2023)
Für Hersteller und Händler von Kunststoffrohren geht es wieder aufwärts: Bereits das laufende Jahr verspricht eine Erholung. Ceresana hat den Weltmarkt für Rohre, Rohrbauteile und Fittings aus Kunststoffen untersucht. Die neuste Ausgabe des Marktreports, der bereits zum sechsten Mal erscheint, prognostiziert dafür ein Wachstum von durchschnittlich gut 3 % pro Jahr. Regional sind die Aussichten allerdings sehr unterschiedlich. In Westeuropa wird die Nachfrage nach Kunststoffrohren voraussichtlich ...

 Neue Chancen im Altbau: Ceresana präsentiert Studie zum Weltmarkt für Dämmstoffe (Ceresana, 01.09.2023)
Ob Hitze oder Kälte – für die Hersteller von Dämmstoffen gibt es kein schlechtes Wetter. Zu schaffen macht ihnen jedoch der schwächelnde Wohnungsbau, besonders der Einbruch der Immobilienbranche in China. Der neuste Dämmstoff-Report von Ceresana erwartet, dass die Neubautätigkeit sich in den meisten Ländern frühestens ab Ende 2024 erholen wird. Die Sanierung von Altbauten bleibt aber eine vielversprechende Baustelle. Ceresana hat bereits zum vierten Mal den Weltmarkt für mineralische, synthetisc ...

 Alle Angaben auf einen Blick: neue Ceresana-Studie zum europäischen Markt für Etiketten (Ceresana, 29.08.2023)
Sind Mini-Shampooflaschen oder Aufkleber auf Bananen überflüssig? Die EU-Kommission will mit einer neuen Verordnung „unnötige Verpackungen“ verbieten. Das würde auch Hersteller von Etiketten treffen. Dagegen lassen andere EU-Vorschriften gerade die Nachfrage nach Etiketten wachsen, zum Beispiel weil auf Lebensmitteln der Nährwert, auf Elektrogeräten der Energieverbrauch oder auf Chemikalien die Gefährlichkeit ausgewiesen werden muss. Ceresana hat in 21 europäischen Ländern den Markt für Label um ...

 Nachhaltige Haftung: Ceresana untersucht den Weltmarkt für Bio-Klebstoffe (Ceresana, 28.08.2023)
Klebstoffe ermöglichen viele umweltfreundliche Erzeugnisse: Leichtbau-Karosserien und Batterien für Elektromobilität, Isolierverglasungen für Fassaden und Dämmstoff-Platten ebenso wie Wellpappe-Verpackungen oder einfache Papiertüten. Zunehmend sollen aber nicht nur die Endprodukte, sondern auch die Klebstoffe selbst „bio“ sein – immerhin werden rund um die Welt pro Jahr bereits mehr als 13 Millionen Tonnen verbraucht, Tendenz steigend. Den größten Teil davon machen bislang konventionelle petroch ...

 Reissfest und flexibel: Ceresana untersucht den Weltmarkt für Kunststofffolien (Ceresana, 15.06.2023)
Recken und Strecken zum Erfolg: Folien aus Kunststoff werden fester und transparenter, wenn sie gleich bei der Herstellung auf der Walze in Längs- und Querrichtung gedehnt werden. Die „biaxial orientierten“ Kunststoffe Polypropylen (BOPP), Polyethylen (BOPE) und Polyester (BOPET) werden zu Verpackungen, Beuteln und Säcken, Schrumpf- und Dehnfolien, aber auch zum Beispiel Agrarfolien, Isoliermaterial und Industriefolien verarbeitet. Nach der neusten, bereits dritten Ceresana-Studie zum Weltmarkt ...

 Nachhaltige Hüllen: Ceresana-Studie zum Weltmarkt für Biobasierte Verpackungen (Ceresana, 13.06.2023)
Sind Biokunststoff-Tüten kompostierbar und dürfen sie in der Biomülltonne entsorgt werden? Mancherorts wird leidenschaftlich diskutiert, wie umweltfreundlich Biokunststoffe wirklich sind. Das ändert nichts daran, dass immer mehr Folien, Behälter, Flaschen und Becher aller Art, Verschlüsse und Deckel, aber auch Label, Klebebänder und Loose-Fill-Verpackungschips aus biobasierten und/oder biologisch abbaubaren Kunststoffen produziert werden. Ceresana hat den Weltmarkt für Verpackungsmaterialien aus ...

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